Świetlica
Sprawozdanie z przebiegu balu karnawałowego w świetlicy szkolnej
Karnawał to czas zabaw, maskarad i wielkich balów. To radosny czas przepełniony muzyką i tańcem. Ważnym elementem tego okresu są bale kostiumowe. W środę, 15 lutego w godz. od 13.00 do godz. 15.00 w naszej szkole odbyła się zabawa karnawałowa. Był to dzień niecierpliwie oczekiwany przez wszystkie dzieci. Tego dnia świetlica szkolna zamieniła się w salę balową, przyozdobioną różnokolorowymi łańcuchami, serpentynami i balonami. Mieniąca się kula świetlna dodała sali uroku. Zjawiskowy wygląd, wprowadził dzieci w wesoły nastrój i zachęcił do wspólnej zabawy. Bogaty program zabaw i konkursów sprawił, iż żadne dziecko się nie nudziło. Zwycięzcy konkursów otrzymali nagrody rzeczowe. Natomiast wszyscy uczestnicy konkursów, kolorowe plany lekcji. Uczniowie przy dźwiękach muzyki bawili się wyśmienicie! Wspólna zabawa przy muzyce rozwija u dzieci inwencję twórczą i pozwala bardziej zintegrować środowisko uczniowskie. Niestety, każda zabawa kiedyś musi się dobiec końca. Po godzinie 15.00, pożegnalną „iskierką” zakończyliśmy bal karnawałowy w świetlicy. Zmęczeni, ale weseli uczniowie wrócili do domów obdarowani kolorowanymi balonami.
SPRAWOZDANIE Z DZIAŁALNOŚCI ŚWIETLICY SZKOLNEJ W I SEMESTRZE ROKU SZKOLNEGO 2016\2017
W I semestrze roku szkolnego 2016/2017 świetlica szkolna rozpoczęła swą pracę od ustalenia planu pracy opiekuńczo-wychowawczej. W miesiącu wrześniu trwały zapisy dzieci do świetlicy, z jednoczesnym ustaleniem godzin ich pobytu oraz wskazaniem osób upoważnionych do ich odbioru. Do świetlicy zostało zapisanych 182 uczniów (Laski 31, Koczergi – 39, Sowin – 16 i Parczew 96).
Główne zadania świetlicy realizowane w ciągu całego roku szkolnego to:
- właściwa organizacja czasu przed i po lekcjach,
- kształtowanie nawyków kultury osobistej i współżycia w grupie,
- rozwijanie zainteresowań oraz pogłębianie zdolności uczniów,
- wdrażanie do samodzielnej pracy umysłowej,
- udzielanie pomocy uczniom mającym trudności w nauce, poprzez pomoc przy
odrabianiu pracy domowej,
- organizacja właściwego wypoczynku i kulturalnej rozrywki,
- współpraca i współdziałanie z domem, środowiskiem lokalnym.
Zajęcia organizowane w świetlicy są ciekawe, urozmaicone, wspomagają rozwój dzieci skłaniając je do twórczego myślenia i rozwijania własnych zainteresowań. Wychowawcy świetlicy prowadzą je zgodnie z programem pracy dydaktyczno-wychowawczej, realizując założone w nim cele. Poprzez realizację tego planu kształtujemy u wychowanków umiejętność spostrzegania, kształcimy pamięć, wyobraźnię przestrzenną, pomysłowość, wdrażamy zasady estetyki życia codziennego. Poprzez dobór odpowiednich form pracy i metod aktywizujących, rozwijamy zdolności do twórczego wysiłku. Dzieci, zwłaszcza te w młodszym wieku szkolnym, są aktywne, otwarte i szczere.
Nasi uczniowie mają czas na swobodne zabawy, zgodnie z ich zainteresowaniami, korzystają z licznych gier i zabawek zgromadzonych w świetlicy. Organizowane są także zabawy, konkursy oraz wiele innych interesujących zajęć pozalekcyjnych. Wśród wielu różnorodnych form zajęć świetlicowych najbardziej lubianymi przez dzieci są zajęcia o charakterze plastyczno-technicznym oraz zabawy ruchowe, dlatego poświęca się im w świetlicy dużo czasu. Prace uczniów eksponowane są na gazetkach ściennych, dekorujących świetlicę, pozwalając tym samym zaistnieć uczniom, którzy biorą czynny udział w zajęciach plastycznych.
W celu zrealizowania zadań planu opiekuńczo-wychowawczego dokładaliśmy starań w organizacji pomocy w nauce dla chętnych i potrzebujących uczniów. Codziennie dzieci odrabiają pracę domową. Dbaliśmy o kulturę zachowania i słowa, eliminowaliśmy wszelkie objawy agresji. Wiele czasu poświęciliśmy zagadnieniu bezpieczeństwa dzieci na drodze oraz w trakcie wypoczynku w czasie ferii zimowych i przerw świątecznych.
Wychowawcy świetlicy wraz z uczniami dbają o wystrój świetlicy, regularnie zmieniane są prace dzieci na tablicach ściennych.
W I semestrze świetlica zorganizowała następujące imprezy :
– W dniach 24 – 28 października 2016 roku pod kierunkiem p. Danuty Klimeckiej i p. Teresy Rymkiewicz zorganizowano wystawę „Stworka – Potworka z owoców i warzyw”. Wyobraźnia uczniów i zaangażowanie rodziców, przyniosły niesamowite efekty. Prace były bardzo różnorodne i niezwykle ciekawe, niektóre nawet śmieszne lub straszne, a niektóre po prostu urocze. Mogliśmy zobaczyć: sówki, ludziki, dyniowe głowy i wiele innych pomysłowych prac, do których wykorzystano: dynie, kabaczki, cukinie, kapusty, kukurydze, ziemniaki, ogórki, marchew, pietruszki, selery, pory, jabłka, gruszki, winogrona, ananasy, a także inne plony ziemi takie jak jarzębina, liście, kasztany czy żołędzie. Na konkurs wpłynęło 120 stworkowo – potworkowych prac.
I miejsce zajął Kozak Krystian z klasy 3d wraz ze swoim stworkiem o nazwie „Smoczek Kapustek”
Miejsce II zajęło dwoje dzieci, Grzywaczewska Nina z klasy 1b i Jej „Czarnodyń” oraz Trościańczyk Iwo z klasy 2b ze stworkiem „Pino”.
III miejsce przypadło aż 36 osobowej grupie dzieci. Przyznano także 20 wyróżnień.
– Pod kierunkiem p. Teresy Rymkiewicz w listopadzie przygotowano 3 uczniów do Powiatowego Konkursu o Szkodliwości Palenia Papierosów. Aleksandra Ciok zajęła I miejsce.
– 30 listopada 2016 roku zgodnie z tradycją odbyły się wróżby andrzejkowe. Kto chciał „poznać” swoją przyszłość, mógł przyjść i uczestniczyć we wróżbach.
– W dniach 1 – 12 grudnia 2016r., odbył się konkurs plastyczny pt. „BOMBKA BOŻONARODZENIOWA”. Do udziału w nim zaprosiliśmy uczniów klas 0 – 3 naszej szkoły. W konkursie wzięło udział 75 uczniów. Na ręce organizatorów, p. Danuty Klimeckiej i p. Teresy Rymkiewicz oddano prace wykonane rozmaitymi, często innowacyjnymi technikami plastycznymi z wykorzystaniem różnorodnych materiałów. Wszystkie prace wzbudziły zachwyt organizatorów, a ich autorzy zasłużyli na pochwałę i uznanie. Wyłonienie zwycięzców było bardzo trudne, dlatego jury w składzie: p. Grażyna Jaszcz, p. Anna Steć i p. Renata Gubańska, zdecydowało nagrodzić prace odznaczające się szczególną pomysłowością i oryginalnością. Zwycięzcami konkursu zostali:
miejsce I – Kwiatkowska Gabriela klasa 1 a
miejsce II – Porydzaj Hubert klasa 1 a
miejsce III – Haponiuk Lena klasa 2 b
Wyróżnienia otrzymali: Szczygielski Szymon 1b, Musiejuk Krystian Ib, Zarzycka Martyna 0c, Jedliński Erwin 3a, Fryca Zuzanna 2a, Borysik Joanna 0b, Zabielski Bartek 3a, Golonka Karolina 0c, Borysik Kamil 3d, Król Dominik 1a. Laureaci konkursu oraz osoby wyróżnione otrzymali nagrody rzeczowe na zakup których pozyskałyśmy sponsora. Wszystkie prace umieszczone zostały na choince przy świetlicy szkolnej. Można je było oglądać do 22 grudnia 2016r. oraz na stronie internetowej szkoły.
– W świątecznej atmosferze 20 grudnia 2016r w stołówce naszej szkoły odbył się uroczysty obiad w formie wieczerzy wigilijnej. Stoły zastawione były wigilijnymi potrawami. Po zgromadzeniu się uczniów w stołówce, kierownik świetlicy, P. Teresa Rymkiewicz składała życzenia świąteczne i zachęcała do spróbowania wszystkich potraw. Dzieci miały przygotowane talerze i mogły częstować się potrawami do woli. Na obiad był barszcz z uszkami, śledzie, bigos z grzybami, kluski z makiem, ryba po grecku, napój z suszu i na deser pomarańcza. Podczas spożywania posiłku słychać było kolędy.
– Kierownik świetlicy jest koordynatorem programu „Szklanka mleka” oraz „Owoce i warzywa w szkole”. Jest również liderem zespołu HACCP
– Na bieżąco umieszczane są informacje o działalności świetlicy szkolnej na stronie internetowej szkoły lub świetlicy.
Świetlica współpracuje z pedagogiem szkolnym, biblioteką szkolną i wychowawcami klas.
Kierownik świetlicy zajmuje się organizacją dożywiania w stołówce szkolnej. Z obiadów korzysta ogółem 366 dzieci i od 25 do 30 pracowników szkoły. Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Parczewie opłaca obiady 84 uczniom, GOPS w Dębowej Kłodzie – 5 uczniom oraz GOPS w Milanowie jednemu uczniowi. Wspólnie z powołanym zespołem kierownik świetlicy opracowała Szkolny Program Wychowawczy. Świetlica szkolna jest miejscem, w którym dzieci mogą miło, przyjemnie i pożytecznie spędzić czas, po zakończeniu zajęć lekcyjnych.
Teresa Rymkiewicz
WIGILIA W STOŁÓWCE
Wigilia w naszej szkole stała się już tradycją. Tak było również w tym roku. 21 grudnia 2016r. w stołówce szkolnej odbył się uroczysty obiad. Od rana czuć było świąteczną atmosferę, którą pogłębiał wystrój, składający się m.in. z żywych, pachnących stoików oraz choinki. Stoły nakryte zostały białymi obrusami i zastawione wigilijnymi potrawami. Klasy przychodziły na obiad według ustalonego harmonogramu. Po zgromadzeniu się klas w stołówce kierownik świetlicy, p. Teresa Rymkiewicz, składała życzenia świąteczne i zachęcała do spróbowania wszystkich potraw. Dzieci miały przygotowane talerze i mogły częstować się do woli przygotowanymi potrawami. Wśród menu był barszcz z uszkami, śledzie, bigos z grzybami, kluski z makiem, ryba po grecku, napój z suszu, a na deser pomarańcza. Podczas posiłku, w tle słychać było tradycyjne polskie kolędy.
Święta Bożego Narodzenia to czas miłości, radości, przebaczania, ale także czas, który spędzamy w gronie rodzinnym. Celem tego spotkania było przybliżenie wszystkim tradycji Świąt Bożego Narodzenia oraz uwrażliwienie na ducha pokoju i miłości, której oczekują od nas ludzie na co dzień.
DZIEŃ WRÓŻB
Dziś tradycyjne Andrzejki to ciekawy pomysł na zabawy z dziećmi uczęszczającymi do świetlicy szkolnej. W zaczarowany świat magii i wróżb 30 listopada 2016 roku przeniosły się nasze dzieci. Siedząc w magicznym kręgu, zapoznały się z gawędą na temat tradycji andrzejkowych. Na uroczystości pojawiły się Andrzejkowe Wróżki, które przy pomocy rekwizytów przepowiadały dzieciom przyszłość, m.in. jaki zawód będą wykonywać, gdzie udadzą się w podróż, czy też czego powinny się wystrzegać. Nie zabrakło ustawiania bucików. Uczestnicy imprezy wróżyli sobie też, przebijając szpilką papierowe serce z napisanymi imionami, jak również wysypując szpilki z kubeczka (powstałe w ten sposób literki miały przypisane znaczenie). Zabawy, uśmiechu było wiele i wszyscy z utęsknieniem czekają już na następny dzień Andrzejkowy w świetlicy.
SPRAWOZDANIE Z DZIAŁALNOŚCI ŚWIETLICY SZKOLNEJ W
I SEMESTRZE ROKU SZKOLNEGO 2015\2016
W I semestrze roku szkolnego 2015/2016 świetlica szkolna rozpoczęła swą pracę od ustalenia planu pracy opiekuńczo-wychowawczej. W miesiącu wrześniu trwały zapisy dzieci do świetlicy z jednoczesnym ustaleniem godzin ich pobytu oraz wskazaniem osób upoważnionych do ich odbioru. Do świetlicy zostało zapisanych 203 uczniów (Laski 35, Koczergi – 41, Sowin – 16 i Parczew 111).
Zajęcia w I półroczu przebiegały zgodnie z rocznym planem pracy świetlicy.
Główne zadania świetlicy realizowane w ciągu całego roku szkolnego to:
· właściwa organizacja czasu przed i po lekcjach,
· kształtowanie nawyków kultury osobistej i współżycia w grupie,
· rozwijanie zainteresowań oraz pogłębianie zdolności uczniów,
· wdrażanie do samodzielnej pracy umysłowej,
· udzielanie pomocy uczniom mającym trudności w nauce, poprzez pomoc przy odrabianiu pracy domowej,
· organizacja właściwego wypoczynku i kulturalnej rozrywki,
· współpraca i współdziałanie z domem, środowiskiem lokalnym.
Wychowawcy świetlicy prowadzą zajęcia zgodnie z programem pracy dydaktyczno-wychowawczej, realizując założone w nim cele. Poprzez realizację tego planu kształtujemy u wychowanków umiejętność spostrzegania, kształcimy pamięć, wyobraźnię przestrzenną, pomysłowość, wdrażamy zasady estetyki życia codziennego. Poprzez dobór odpowiednich form pracy i metod aktywizujących, rozwijamy zdolności do twórczego wysiłku. Dzieci, zwłaszcza te w młodszym wieku szkolnym, są aktywne, otwarte i szczere.
Nasi uczniowie mają czas na swobodne zabawy, zgodnie z ich zainteresowaniami, korzystają z licznych gier i zabawek zgromadzonych w świetlicy. Organizowane są także zabawy, konkursy oraz wiele innych interesujących zajęć pozalekcyjnych. Wśród wielu różnorodnych form zajęć świetlicowych najbardziej lubianymi przez dzieci są zajęcia o charakterze plastyczno-technicznym oraz zabawy ruchowe, dlatego poświęca się im w świetlicy dużo czasu. Prace uczniów eksponowane są na gazetkach ściennych, dekorujących świetlicę, pozwalając tym samym zaistnieć uczniom, którzy biorą czynny udział w zajęciach plastycznych.
W tym semestrze wychowawcy świetlicy zwrócili szczególną uwagę na konieczność odrabiania lekcji oraz utrwalania wiadomości zdobytych na zajęciach lekcyjnych. Dużo czasu poświęcane jest na pomoc uczniom podczas odrabiania lekcji. Szczególną uwagę poświęcono klasie
V a. Uczniowie tej klasy są prawie codziennie sprawdzani czy mają odrobioną pracę domową i czy są przygotowani do lekcji. Praca z nimi przyniosła pozytywne efekty, ponieważ na I semestr nie ma w tej klasie ocen niedostatecznych. Dbaliśmy o kulturę zachowania i słowa, eliminowaliśmy wszelkie objawy agresji. Wiele czasu poświęciliśmy zagadnieniu bezpieczeństwa dzieci na drodze oraz w trakcie wypoczynku w czasie ferii zimowych i przerw świątecznych.
Wychowawcy świetlicy wraz z uczniami dbają o wystrój świetlicy, regularnie zmieniane są prace dzieci na tablicach ściennych.
W I semestrze świetlica zorganizowała następujące imprezy :
– 04 listopada 2015r P. Teresa Rymkiewicz przygotowała wystawę „Jedno jabłko dziennie”.
– 06 listopada 2015r była koordynatorem akcji edukacyjnej „Śniadanie daje moc”
– Pod kierunkiem P. Teresy Rymkiewicz w listopadzie przygotowano 3 uczniów do Powiatowego Konkursu o Szkodliwości Palenia Papierosów. Maciej Markowski zajął I miejsce, a Oliwia Chrestowska – III miejsce.
– 27 listopada 2015 roku zgodnie z tradycją odbyły się wróżby andrzejkowe. Kto chciał „poznać” swoją przyszłość, mógł przyjść i uczestniczyć we wróżbach.
– W świątecznej atmosferze 22 grudnia 2015r w stołówce naszej szkoły odbył się uroczysty obiad w formie wieczerzy wigilijnej. Stoły zastawione były wigilijnymi potrawami. Klasy przychodziły na obiad według ustalonego harmonogramu. Po zgromadzeniu się klas w stołówce, kierownik świetlicy, P. Teresa Rymkiewicz składała życzenia świąteczne i zachęcała do spróbowania wszystkich potraw. Dzieci miały przygotowane talerze i mogły częstować się potrawami do woli. Na obiad był barszcz z uszkami, śledzie, bigos z grzybami, kluski z makiem, napój z suszu i na deser pomarańcza. Podczas spożywania posiłku słychać było kolędy.
– Po kierunkiem P. T. Rymkiewicz, P. D. Klimeckiej i P. K. Siarkowskiej została przygotowana wystawa „Promocja Bezpieczeństwa oraz Praw i Obowiązków ucznia”. Ponadto w lutym odbędzie się inscenizacja „Prawa i obowiązki ucznia”.
– Kierownik świetlicy jest koordynatorem programu „Szklanka mleka” oraz „Owoce i warzywa w szkole”. Jest również liderem zespołu HACCP
– Na bieżąco umieszczane są informacje o działalności świetlicy szkolnej na stronie internetowej szkoły lub świetlicy.
Świetlica współpracuje z pedagogiem szkolnym, biblioteką szkolną i wychowawcami klas.
Kierownik świetlicy zajmuje się organizacją dożywiania w stołówce szkolnej. Z obiadów korzysta ogółem od 405 do 412 dzieci i od 18 do 25 pracowników szkoły. Ponadto P. Teresa Rymkiewicz była opiekunem studenta odbywającego praktyki studenckie w świetlicy. We współpracy z pedagogiem i wychowawcami klas rozwiązujemy wiele problemów wychowawczych oraz organizujemy pomoc w nauce dzieciom słabszym. Wspólnie z pedagogiem kierownik świetlicy opracowała Szkolny Program Profilaktyki. Świetlica szkolna jest miejscem, w którym dzieci mogą miło, przyjemnie i pożytecznie spędzić czas, po zakończeniu zajęć lekcyjnych.
WIGILIA W STOŁÓWCE
W świątecznej atmosferze 22 grudnia 2015r w stołówce naszej szkoły odbył się uroczysty obiad w postaci wieczerzy wigilijnej. W udekorowanej świątecznie stołówce znalazła się choinka, przystrojona ozdobami wykonanymi przez uczniów oraz stoły nakryte białymi obrusami i udekorowane pięknymi stroikami wykonanymi z gałązek świeżego świerku. Stoły zastawione były wigilijnymi daniami. Klasy przychodziły na obiad według ustalonego harmonogramu. Po zgromadzeniu się klasy w stołówce kierownik świetlicy P. Teresa Rymkiewicz złożyła życzenia świąteczne i zachęcała do spróbowania wszystkich potraw. Dzieci miały przygotowane talerze i mogły częstować się do woli potrawami. Na obiad był barszcz z uszkami, śledzie, bigos z grzybami, kluski z makiem, napój z suszu i na deser pomarańcza. Podczas spożywania posiłku słychać było kolędy.
Wróżby Andrzejkowe 2015 w świetlicy Szkoły Podstawowej nr. 2
Wieczór Andrzejkowy, obchodzony zwykle w wigilię św. Andrzeja, w tym roku w naszej świetlicy przybrał formę Andrzejkowych Wróżb. Uczniowie postanowili uczcić tradycyjny zwyczaj „przepowiadania przyszłości” i wybrali ku temu przedpołudnie 27 listopada.
Dwie Wróżki, Sylwia i Klaudia, wprowadziły zebranych w tematykę obchodów Andrzejek (pochodzenie święta i tradycje z nim związane) oraz przybliżyły sylwetkę św. Andrzeja, patrona dziewcząt. Następnie po wypowiedzeniu „zaklęcia”Aby wróżba się spełniła – złe, ponure myśli precz, posypały uczestników zabawy „magicznym pyłkiem” i zaprosiły wszystkich do wspólnych wróżb. Na uczniów klas I-III szkoły podstawowej czekały specjalnie przygotowane na tę okazję stanowiska. Każdy mógł „poznać swoją przyszłość” dzięki wróżbom z kubeczków (wylosowane przedmioty symbolizowały dalsze życie, np. Pierścionek – oznacza w przyszłości małżeństwo, Moneta – bogactwo, Klucze – dobrobyt, szczęście, Cukierek – dobre i słodkie życie), wróżbom z kart czy wróżbom z kości. Jednymi z najbardziej obleganych stanowisk okazały się te, przy których można było wylosować sobie zawód, czy poznać imię przyszłej sympatii. Na zakończenie wspólnych wróżb odbyła się dyskoteka.
W bieżącym roku do świetlicy szkolnej uczęszcza ogółem 177 dzieci. W myśl założeń wychowawczych i realizacji planu zgodnie z tygodniowym rozkładem zajęć świetlicy, są prowadzone zajęcia dydaktyczne, praktyczno – techniczne, muzyczne, plastyczne, gry i zabawy ruchowe, gry planszowe oraz słuchanie programów radiowych, czytelnictwo czasopism młodzieżowych.
Prowadzone zajęcia dają uczniom możliwość czynnego wypoczynku, rozwijania zainteresowań oraz wyrównywania braków wiedzy w nauce. Poprzez pracę z zakresu zajęć plastycznych i praktyczno – technicznych dzieci rozwijają swoją sprawność manualną. W codziennych zajęciach uwzględnia się także takie, które kształtują ich rozwój umysłowy m.in. układanie i rozwiązywanie krzyżówek, rebusów, zagadek oraz różnych gier i zabaw edukacyjno-dydaktycznych. Pod nadzorem wychowawców uczniowie odrabiają codziennie zadania domowe, doskonalą swoje umiejętności czytania ze zrozumieniem, liczenia i pisania.
Zabawa jest, obok nauki, podstawową formą aktywności uczniów. Dlatego uczestnicy zajęć w świetlicy mają czas na dowolną zabawę zgodnie ze swoimi upodobaniami, które staramy się kształtować, rozmawiając z nimi o ciekawych sposobach spędzania czasu , proponowano różnorodne zabawy i gry. Wychowawcy dbają o wyzwolenie jak największej aktywności poznawczej i twórczej. Odpowiednio dobrane, ciekawe zabawy i gry wzbogacają wiadomości i doświadczenia uczniów, kształtują umiejętności, angażują emocjonalnie, dają okazję do oceniania i wartościowania. Zajęcia świetlicowe wyrabiają spostrzegawczość, ćwiczą logiczne myślenie, wypowiadanie się, pamięć, uwagę, pobudzają fantazję i wyobraźnię, a także wyrabiają wrażliwość estetyczną i muzyczną. Gry z zabawy ruchowe podnoszą sprawność fizyczną uczniów. Zajęcia w świetlicy szkolnej umożliwiają poznawanie i rozwój zainteresowań uczniów. Świetlica obejmuje opieką uczniów wszystkich klas.
W pracy wychowawczej kształtując postawę wobec otaczającego ich środowiska prowadzone są zajęcia tematyczne upamiętniające rocznice państwowe, uroczystości szkolne, środowiskowe. Szczególną uwagę zwraca się na kształtowanie umiejętności współżycia i współdziałania w grupie rówieśniczej. Wychowawcy dbają o wdrażanie uczniów do przestrzegania przyjętych zasad, regulaminu o wyrabianie umiejętności nawiązywania kontaktów z kolegami, rozmawiania, słuchania, wyrażania swoich potrzeb, przekonań i uczuć oraz dostrzegania ich u innych (kształtowanie postawy asertywnej), ćwiczenie umiejętności rozwiązywania sytuacji konfliktowych, panowania nad emocjami.
W tym roku szkolnym świetlica zorganizowała następujące imprezy :
-Pogadanka z pielęgniarką szkolną „Higiena moją wizytówką”.
-Zorganizowania spotkania z Policjantem
-Pasowanie na Świetliczanina dla klas O
-Udział w konkursie patriotycznym z okazji odzyskania niepodległości
-Organizacja Andrzejek – przygotowanie wróżb, wspólna zabawa przy muzyce
-Udział w konkursie plastycznym organizowanym przez PZU
-Organizacja konkursu wiedzy o szkodliwości palenia papierosów i trzy pierwsze osoby w dniu 18.11.2010r wzięły udział w Powiatowym konkursie z wiedzy o paleniu. Nasze uczennice zajęły dwa pierwsze miejsca
-Organizacja warsztatów z Psychologiem dla klas V-VI „Jak radzić sobie ze stresem”.
-Udział w Akcji Pomóż Dzieciom Przetrwać Zimę.
-Świetlicowe Mikołajki – rozdanie gier i zabawek
-Udział w konkursie plastycznym „Bombka świąteczna”
-Organizacja wigilii z poczęstunkiem
-Przekazanie materiałów na Wielką Orkiestrę Świątecznej Pomocy.
-Z dziećmi uczęszczającymi na świetlice realizowany był program P. R. Gubańskiej „Zanim nie jest za późno” oraz P. T. Rymkiewicz „Aktywni dla zdrowia”.
W celu stworzenia lepszych warunków pobytu na świetlicy i stołówce wychowawca na bieżąco współpracuje z rodzicami uczniów objętych opieką świetlicy i stołujących się. Kierownik świetlicy koordynuje program „Szklanka mleka” i „Owoce w szkole” oraz zajmuje się: zbiórką pieniędzy za obiady szkolne oraz załatwianiem spraw związanych z odpłatnością, sporządzaniem list do MOPS. Z obiadów korzysta ogółem 266 dzieci z tego 88 jest opłacanych przez MOPS w Parczewie i 4 przez GOPS w Dębowej Kłodzie.
Wychowawcy dbają o bezpieczeństwo oraz dyscyplinę uczniów podczas ich pobytu w świetlicy oraz podczas spożywania i wydawania obiadów na stołówce szkolnej. Wewnętrzne życie świetlicy normuje regulamin opracowany przez wychowanków i wychowawców świetlicy.
Ważnym elementem pracy naszej świetlicy jest jej wystrój, toteż zgodnie z tematyką zajęć i zainteresowaniami uczniów regularnie dbamy o tematyczny wystrój świetlicy mając na uwadze estetyczny wygląd sali.