Publiczne Przedszkole nr 2im. Janusza Korczakaw Parczewie

Informacje dla rodziców

Szanowni Państwo,
uprzejmie informuję, że na stronie internetowej Ośrodka Rozwoju Edukacji
dostępna jest publikacja „Wsparcie dzieci i młodzieży z FASD oraz ich rodzin”.
Niniejsza publikacja skierowana jest zarówno do pracowników systemu oświaty, jak
i sektora zdrowia oraz rodziny, pracy i zabezpieczenia społecznego, a także rodziców
i innych zainteresowanych.
Poradnik autorstwa dr Teresy Jadczak-Szumiło powstał we współpracy
z Ministerstwem Zdrowia, Ministerstwem Edukacji Narodowej i Ministerstwem
Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej.
Poradnik zawiera informacje dotyczące charakterystyki FASD, standardów
diagnostycznych, zdrowia psychicznego dzieci i młodzieży z FASD oraz ich sytuacji
rodzinnej i społecznej, a także funkcjonowania w edukacji.
Poniżej link, pod którym można pobrać poradnik:
https://ore.edu.pl/2024/06/publikacja-wsparcie-dzieci-i-mlodziezy-z-fasd-oraz-ichrodzin/

Z up. Wojewody Lubelskiego
Dyrektor
Wydziału Polityki Społecznej
/-/
Janusz Iwanicki
/podpisano elektronicznie/

 

 

Ogłoszenie o spotkaniu informacyjnym!

Zapraszamy rodziców, dzieci które zostały przyjęte do przedszkola na rok szkolny 2024/2025.
Spotkanie informacyjne odbędzie się dnia 16.06.2024r. o godzinie 16.00

 

 

 

Dbając o wszechstronny rozwój osobowości dziecka korzystamy z różnych programów zgodnych z podstawą programową:

PRZEDSZKOLNY ZESTAW PROGRAMÓW WYCHOWANIA PRZEDSZKOLNEGO PUBLICZNEGO PRZEDSZKOLA Nr2 W PARCZEWIE

 

MISJA PRZEDSZKOLA

I . Właściwa organizacja działalności dydaktycznej, wychowawczej i opiekuńczej oraz innej działalności statutowej.

II . Właściwy przebieg i doskonalenie procesów edukacyjnych.

III . Właściwe funkcjonowanie przedszkola w środowisku lokalnym.

IV . Właściwe zarządzanie przedszkolem.

 

Ramowy Rozkład Dnia:

1. W godzinach: 6.30 – 8.30

a.  Schodzenie się dzieci,

b. zabawy swobodne w kącikach zainteresowań,

c. prace nauczycielki o charakterze obserwacyjnym, wyrównawczym, korekcyjnym i stymulującym,

d. zabawy dydaktyczne o charakterze poszerzającym temat z małym zespołem bądź indywidualnie,

e.ćwiczenia poranne, zabawy ruchowe ze śpiewem,

f. przygotowanie do śniadania.

2. W godzinach: 8.30 – 12.00

a. śniadanie,

b. zajęcia inspirowane przez nauczyciela w celu wspomagania rozwoju dzieci w sferze ruchowej, muzycznej, plastycznej, językowej, matematycznej,

c. zabawy swobodne dzieci w kącikach zainteresowań,

d. zabawy ruchowe z prawidłami,

e. prace nauczycielki indywidualne lub z małym zespołem,

f. spacery w celu dydaktycznym lub rekreacyjnym,

g. zabawy w ogrodzie przedszkolnym,

h. zajęcia dodatkowe,

i. przygotowanie do obiadu, zabiegi higieniczne.

3. W godzinach: 12.00 – 14.00

a. Obiad

b. zajęcia programowe o charakterze poszerzającym,

c. opowiadanie lub czytanie bajek, zabawa w teatr,

d. zabawy uspokajające i relaksujące,

e. spacer, zabawy w ogrodzie przedszkolnym lub w kącikach zainteresowań,

f. zajęcia dodatkowe,

g. przygotowanie do podwieczorku

W oddziale I, II i III po obiedzie dzieci leżakują

4. W godzinach 14.00 -16.30

a.podwieczorek,

b. prace nauczycielki o charakterze korekcyjnym, wyrównawczym, stymulującym i obserwacyjnym,

c. gry planszowe z małym zespołem dzieci, gry i zabawy dydaktyczne,

d. zabawy w kącikach zainteresowań wg wyboru dzieci.

 

Harmonogram zajęć w przedszkolu: