Informacje dla rodziców
Szanowni Państwo,
uprzejmie informuję, że na stronie internetowej Ośrodka Rozwoju Edukacji
dostępna jest publikacja „Wsparcie dzieci i młodzieży z FASD oraz ich rodzin”.
Niniejsza publikacja skierowana jest zarówno do pracowników systemu oświaty, jak
i sektora zdrowia oraz rodziny, pracy i zabezpieczenia społecznego, a także rodziców
i innych zainteresowanych.
Poradnik autorstwa dr Teresy Jadczak-Szumiło powstał we współpracy
z Ministerstwem Zdrowia, Ministerstwem Edukacji Narodowej i Ministerstwem
Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej.
Poradnik zawiera informacje dotyczące charakterystyki FASD, standardów
diagnostycznych, zdrowia psychicznego dzieci i młodzieży z FASD oraz ich sytuacji
rodzinnej i społecznej, a także funkcjonowania w edukacji.
Poniżej link, pod którym można pobrać poradnik:
https://ore.edu.pl/2024/06/publikacja-wsparcie-dzieci-i-mlodziezy-z-fasd-oraz-ichrodzin/
Z up. Wojewody Lubelskiego
Dyrektor
Wydziału Polityki Społecznej
/-/
Janusz Iwanicki
/podpisano elektronicznie/
Ogłoszenie o spotkaniu informacyjnym!
Zapraszamy rodziców, dzieci które zostały przyjęte do przedszkola na rok szkolny 2024/2025.
Spotkanie informacyjne odbędzie się dnia 16.06.2024r. o godzinie 16.00
Dbając o wszechstronny rozwój osobowości dziecka korzystamy z różnych programów zgodnych z podstawą programową:
PRZEDSZKOLNY ZESTAW PROGRAMÓW WYCHOWANIA PRZEDSZKOLNEGO PUBLICZNEGO PRZEDSZKOLA Nr2 W PARCZEWIE
MISJA PRZEDSZKOLA
I . Właściwa organizacja działalności dydaktycznej, wychowawczej i opiekuńczej oraz innej działalności statutowej.
II . Właściwy przebieg i doskonalenie procesów edukacyjnych.
III . Właściwe funkcjonowanie przedszkola w środowisku lokalnym.
IV . Właściwe zarządzanie przedszkolem.
Ramowy Rozkład Dnia:
1. W godzinach: 6.30 – 8.30
a. Schodzenie się dzieci,
b. zabawy swobodne w kącikach zainteresowań,
c. prace nauczycielki o charakterze obserwacyjnym, wyrównawczym, korekcyjnym i stymulującym,
d. zabawy dydaktyczne o charakterze poszerzającym temat z małym zespołem bądź indywidualnie,
e.ćwiczenia poranne, zabawy ruchowe ze śpiewem,
f. przygotowanie do śniadania.
2. W godzinach: 8.30 – 12.00
a. śniadanie,
b. zajęcia inspirowane przez nauczyciela w celu wspomagania rozwoju dzieci w sferze ruchowej, muzycznej, plastycznej, językowej, matematycznej,
c. zabawy swobodne dzieci w kącikach zainteresowań,
d. zabawy ruchowe z prawidłami,
e. prace nauczycielki indywidualne lub z małym zespołem,
f. spacery w celu dydaktycznym lub rekreacyjnym,
g. zabawy w ogrodzie przedszkolnym,
h. zajęcia dodatkowe,
i. przygotowanie do obiadu, zabiegi higieniczne.
3. W godzinach: 12.00 – 14.00
a. Obiad
b. zajęcia programowe o charakterze poszerzającym,
c. opowiadanie lub czytanie bajek, zabawa w teatr,
d. zabawy uspokajające i relaksujące,
e. spacer, zabawy w ogrodzie przedszkolnym lub w kącikach zainteresowań,
f. zajęcia dodatkowe,
g. przygotowanie do podwieczorku
W oddziale I, II i III po obiedzie dzieci leżakują
4. W godzinach 14.00 -16.30
a.podwieczorek,
b. prace nauczycielki o charakterze korekcyjnym, wyrównawczym, stymulującym i obserwacyjnym,
c. gry planszowe z małym zespołem dzieci, gry i zabawy dydaktyczne,
d. zabawy w kącikach zainteresowań wg wyboru dzieci.