Zajęcia z cyklu „Dni kolorowych figur – prostokąt w kolorach lata”
„Lato, lato, lato czeka”, o tej porze roku w cyklu „Dniu kolorowych figur” dzieci poznawały i utrwalały figurę geometryczną – prostokąt, żółty lub czerwony. To już ostatnie zajęcia wynikające z Rocznego Planu Pracy ”Matematyka w przyrodzie – rozwijanie kompetencji matematycznych”, pod hasłem „Dni kolorowych figur wg pór roku. W grupach młodszych głównym celem zajęć było zapoznanie dzieci z wyglądem figury geometrycznej, którą wg naszego planu był prostokąt. Maluszki podejmowały zabawy ruchowe, zabawy na rozwijanie spostrzegawczości i logicznego myślenia. Dzieci z oddz. I wykonały wspólny wakacyjny pociąg z prostokątów. W grupach starszych natomiast, dzieci utrwalały charakterystyczne cechy prostokąta, podejmowały zabawy dydaktyczne, matematyczne, zabawy rozwijające kreatywność i logiczne myślenie tj. wyszukiwanie odpowiednich kształtów w najbliższym otoczeniu; układanie wg wzoru, układanie rytmu z kolorowych figur oraz ciekawych obrazków. Podczas całego cyklu zajęć przedszkolaki poprzez zabawę poznały cztery podstawowe figury geometryczne, na bazie czterech pór roku:
- kwadrat – jesień kolor pomarańczowy
- koło – zima kolor biały
- trójkąt – wiosna kolor zielony
- prostokąt – lato kolor żółty lub czerwony
Dzięki przeprowadzonym zajęciom dzieci nie tylko wzbogaciły swoją wiedzę o poznanie figur geometrycznych, ale również utrwaliły podstawowe kolory i nazwy pór roku. Kreatywne nauczycielki postarały się o to, by zajęcia były kolorowe, ciekawe i atrakcyjne. Wypełnione mnóstwem pomysłów na dobrą zabawę, której efektem i celem było rozwijanie kompetencji matematycznych.
W galerii poniżej znajdują się zdjęcia dzieci z oddz. I
W galerii poniżej znajdują się zdjęcia dzieci z oddz. II
W galerii poniżej znajdują się zdjęcia dzieci z oddz. III
W galerii poniżej znajdują się zdjęcia dzieci z oddz. IV
W galerii poniżej znajdują się zdjęcia dzieci z oddz. V