Wycieczka – pielgrzymka do Częstochowy

23 listopada 2012 |

Ważenia z wycieczki – pielgrzymki do Częstochowy, Łagiewnik, Krakowa, Wadowic i Kalwarii Zebrzydowskiej.

Było bardzo fajnie i ciekawie. Ale może po kolei…

Wyjazd o godzinie 345 spod kaplicy w Przewłoce. Było dość zimno (nie chciało nam się wstawać). Większość osób od razu zasnęła w busie. Jechaliśmy aż sześć godzin. W podróży było nudno, każdy był zmęczony, ale to tylko początki są trudne i ciężkie.

10. 10. 2012r. Kraków.

Oglądaliśmy zabytki Krakowa oraz oczywiście Wawel, gdzie znajdują się groby polskich królów. Nie obyło się bez fotografii ze Smokiem Wawelskim, który co parę minut  ział prawdziwym ogniem.

Przerażeni, niczym przed wiekami krakowianie, w popłochu przemieściliśmy się w okolice Sukiennic. Tutaj, bezpieczni, myszkowaliśmy wśród straganów kupieckich, aby znaleźć ciekawe pamiątki z grodu Kraka.

Smakowały nam precle będące dziełem znamienitych kucharzy. Szkoda, że uczta u Wierzynka odbyła się dawno temu, bo bez wątpienia wzięlibyśmy w niej udział. Dzieci robiły sobie zdjęcia z dzielnym krakowianinem, a potem poszliśmy do Kościoła Mariackiego.  Słynny  Dzwon Zygmunta przyciągnął nas jak magnes.

Łagiewniki

Byliśmy też w Sanktuarium w Krakowie Łagiewnikach. Jan Paweł II podczas drugiej pielgrzymki do sanktuarium 17 sierpnia 2002 roku poświęcił nową bazylikę i zawierzył cały świat Bożemu Miłosierdziu.

Kalwaria Zebrzydowska

Tutaj odpoczęliśmy po całym dniu pełnym wrażeń. Bawiliśmy się wszyscy i śmialiśmy. Spędziliśmy bardzo miły wieczór!

11. 10.2012r. Częstochowa

Odbyła się Msza Świętą na Jasnej Górze, gdzie miał odbyć się XII Zjazd Rodziny Szkół imienia Jana Pawła II.

Mszę  celebrował  biskup Rodzin Szkół Jana Pawła II Henryk Tomasik. Śpiewaliśmy hymn Rodziny Szkół – ukochaną przez Papieża ,,Barkę”, jak również odmawialiśmy dziesiątkę różańca (w różnych językach).

Mszę świętą poprzedziło wystąpienie ks. Pawła Mąkosy ekonoma SMA, który przekazał nam wiadomości z misji w Togo oraz poprowadził modlitwę różańcową, przygotowując nas do uroczystej Eucharystii.

Biuro pielgrzymkowe zarejestrowało 16059 pielgrzymów z 447 szkół.

O godzinie 11 rozpoczęła się msza święta z udziałem 400 pocztów sztandarowych szkół odprawiona pod przewodnictwem metropolity częstochowskiego ks. abp. Wacława Depo oraz naszego Duszpasterza Biskupa Radomskiego Henryka Tomasika, który na początku przywitał przybyłych pielgrzymów. Homilię wygłosił ksiądz arcybiskup.

Każdy uczestnik otrzymał pamiątkowy znaczek zjazdu z wizerunkiem Papieża. W naszej pielgrzymce jako przewodnik duchowy uczestniczył ksiądz Norbert Teratycki, któremu chcemy w tym miejscu szczególnie gorąco podziękować za wspólnie spędzone chwile, modlitwę i ten czas skupienia podczas Mszy Świętej.

Po Mszy udaliśmy się na zwiedzanie Parku Miniatur. Znajdują się w nim miniaturowe, pomniejszone zabytki świata. Bardzo się nam one podobały. Bawiliśmy się znakomicie w Parku Rozrywki: park linowy, trampoliny, kulki, kolejka i samochodziki, na których oczywiście jeździliśmy, to pokusa nie do pogardzenia! Czas przeznaczony na zabawę wykorzystaliśmy maksymalnie. Zmęczeni, ale zadowoleni, wypiliśmy gorącą czekoladę.

Wracaliśmy z pamiątkami i ogromnymi uśmiechami na ustach, szczęśliwi, że byliśmy tam, gdzie mieszka Jasnogórska Pani – Maryja.